איך עסקים קטנים יכולים לשווק את עצמם באינטרנט

עודכן לאחרונה בתאריך 23 יוני 2020

בכתבה מספר דרכים בהם עסק קטן יכול למתג את עצמו באינטרנט. קריאה מהנה.

הקדמה

כאשר אנחנו מייצרים מיתוג עבור עסקים קטנים, אנו בעצם מנסים לשפר את הסמכות שלהם לספק שירותים בנישה שבה הם פועלים. לכאורה, מדובר כאן בדיסוננס: עסק קטן מטבעו לא נתפס כשחקן מרכזי בנישה שבה הוא פועל, לא קובע את הטון, לא מייצר טרנדים ולא קובע סטנדרטים. אולם, עסק קטן שמקפיד לנקוט בלפחות חלק מן הפעולות שנפרט כאן בהמשך, בהחלט יכול לשדר לפלטפורמות הדיגיטליות שבהן הוא נמצא, אם אלו מנועי החיפוש, הרשתות החברתיות או הקהילות והפורומים שאותם הוא מנהל, שהוא ראוי לקבל את תשומת הלב שהוא מבקש לעצמו.

אז איך עושים זאת נכון? איך יכול עסק קטן למתג את עצמו בזירה הדיגיטלית רווית השחקנים וליצור לעצמו שם ומוניטין שיהפכו אותו למותג? המשיכו לקרוא.

ניהול ערוץ יוטיוב

יוטיוב היא זירה שמקבלת בכל יום שעובר יותר ויותר תשומת לב, לא רק מגולשים, אלא גם ממנועי החיפוש השונים. לא מעט חיפושים רגילים מסתיימים בתוצאות מבוססות וידאו ולא בכדי.

ניהול שוטף של ערוץ יוטיוב, הקפדה על העלאת סרטונים איכותיים בתדירות הראויה, מענה לסוגיות העיקריות בהן עוסקים הגולשים בנישה – כל אלו פעולות שיכולות לחזק מאוד את המיתוג של העסק הקטן. באמצעות סרטון ניתן להעביר מסרים שהם הרבה מעבר למסרים העניינים: מיהו בית העסק? מהי האג'נדה שלו? האם הוא נתפס כאמין, מקצועי ומומחה בתחומו? מהי הגישה שלו לחיים? האם מנהל העסק הוא אדם נעים שנרצה להתקשר מולו? כיצד הוא צפוי יהיה להגיב אם נרצה לבטל את העסקה בעתיד?

זאת הסיבה, שכדאי יהיה בעל עסק קטן שרוצה למתג את עצמו, לפתוח ערוץ יוטיוב, לגבש אסטרטגיית תוכן מבוסס וידאו לאורך זמן, ולפנות את המשאבים הנדרשים לצורך יצירה, עריכה והפצת הסרטונים האלו.

שיפור הנראות של עמודי האתר בתוצאות האורגניות

גוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם, הוא אחד הכלים החזקים ביותר להערכת הסמכות ואיכות המיתוג של העסק. כאשר גולש מבצע שאילתא במנוע החיפוש הוא מצפה שבין התוצאות הראשונות שתוחזרנה אליו בדף תוצאות החיפוש יכללו מותגים ובתי עסק שניתן לסמוך עליהם.

זאת הסיבה, שעסק שרוצה למנף את עצמו ולקדם את המותג, צריך לשקול בחיוב ניהול תהליך של קידום אתרים בגוגל לשיפור הנראות של עמודי האתר שלו בדפי תוצאות החיפוש. תהליך קידום אורגני הוא לרוב תהליך מתמשך, שכרוך ביצירת של תוכן ערכי ומשמעותי, בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי, ביצוע אופטימיזציה של עמודי האתר לדפי תוצאות החיפוש, שיפור חווית המשתמש באתר ועוד, אולם דבר אחד ברור: תהליך קידום אורגני מוצלח משפר באופן ניכר את הסמכות של בית העסק בנישה שבה הוא פועל והופך אותו למותג של ממש. ניתן לבצע תהליך כזה עצמאית או בעזרת חברת קידום אתרים.

ניהול קמפיין בגוגל

דרך נוספת שבה יכול לפעול בעל עסק כדי לשפר את המיתוג שלו היא הקמה והרצה של קמפיין קידום ממומן בגוגל. לכאורה, מדובר בסתירה: הרי התוצאות הממומנות אינן מקרינות סמכות כפי שעושות התוצאות האורגניות בדפי תוצאות החיפוש. אם כן, כיצד ידום ממומן יכול לשפר את המיתוג של העסק?

התשובה טמונה בתוצאות החיפוש עצמן. גולש שמחפש את שמות המותגים הגדולים באמת, נחשף, בדרך כלל, לשני סוגים של תוצאות חיפוש: תוצאה ממומנת, המוצגת בראש דף תוצאות החיפוש, ותוצאה אורגנית, המוצגת מתחת לתוצאות הממומנות.

מדובר בפרקטיקה מקובלת. המטרה: בית העסק רוצה לשדר לגולשים שמעבר לעובדה שהוא נמצא בתוצאות האורגניות, הביקור של הגולש באתר כל כך חשוב לו, עד שהוא בוחר להשקיע משאבים גם בקידום ממומן של התוצאות, כדי לשפר את הנראות שלו. מדובר, אם כן, במיתוג לכל דבר ועניין.

הרצאות בזום

במשך שנים, בעלי עסקים שרצו להפוך לשחקן משמעותי בתחום בו הם פועלים, היו נוהגים לפקוד כנסים והרצאות, ולהעביר בהם תכנים מקצועיים ששולבו בהם לא אחת אלמנטיים שיווקיים.

התפרצות נגיף הקורונה בעולם כולו ובישראל, הפכה את שיחות הוידאו רבות המשתתפים, לאחת האלטרנטיבות לכנסים ולהרצות האלו. כיום, לא מעט עסקים בוחרים לממש את אסטרטגיית המיתוג שלהם באמצעות הדרכות שהם מעיקים על פלטפורמת זום. הדרכות, שמאפשרות להם להציג לקהל היעד, בכל מקום שבו הוא נמצא, תכנים ערכיים ואיכותיים, שמלווים במצגות, דוגמאות, צילומי מסך, ותוך כדי, גם מענה לשאלות.

במידה מסויימת, המעבר לפלטפורמה דיגיטלית, דווקא שיפרה את יכולת ההתמודדות של עסקים קטנים: אם בעבר נאלץ העסק לשכור את שירותיו של אולם כנסים גדול כדי להכיל בו כמות אורחים גדולה ולהגדיל את החשיפה של העסק, הרי שכיום הפלטפורמות האלו מאפשרות לקהל היעד להשתתף בכנסים בעלויות מופחתות משמעותית, בקלות ובנוחות.

פרסום מאמרים במגזינים נחשבים

דרך נוספת שבה יכול לנקוט בעל עסק שרוצה לשפר את הנראות שלו בזירה הדיגיטלית היא באמצעות פרסום מאמרים במגזינים נחשבים. לא מעט עיתונים, מגזינים וכלי תקשורת דיגיטליים, מאפשרים רכישה של משבצות תוכן שיווקי, שבאמצעותן יכול בית העסק לפרסם מאמרי תוכן שיווקיים.

רמת החשיפה הגבוהה שמציעים המגזינים האלו והתנועה הערה של גולשים, יכולים לשפר באופן משמעותי גם את החשיפה של אותם גולשים למותג של בית העסק.

ניהול קהילה

לא מעט בעלי עסקים הבינו, שהדרך לליבם של הלקוחות עוברת דרך יצירת ערכים משותפים, הקמה וניהול של קהילה, ומתן מענה ערכי ואיכותי לסוגיות הבוערות בתחום שבו הם עוסקים. לקהילה ישנם מאפיינים ייחודיים המאפשרים לה להפוך לכלי שיווקי ומיתוגי יוצא דופן.

בשנים האחרונות קמו לא מעט קהילות, כאשר במרכזן עומד גוף עסקי בעל אינטרס, אך כחלק בלתי נפרד מהקהילה נמצאים גם בעלי עסקים אחרים שפועלים ברמת עצימות נמוכה יותר. כאשר גולש מעלה לקהילה שאלה, הוא יכול לקבל מענה איכותי ממגוון רחב של עסקים שפועלים בתחום, ואלו יכולים להציע לו דרכי פעולה שונות שבהן הוא יכול לנקוט.

בהרבה מובנים, הפכו קהילות לסוג של מנועי חיפוש חדשים: במקום לגשת למנוע החיפוש הסטדנרטי ולחפש בו מענה לסוגיה מסויימת עליה מעוניין הגולש לקבל תשובה, הוא יכול לפנות לקהילה, ולהתייעץ עם אנשים בשר ודם, שיתנו לו מגוון רחב של תשובות. אותו גולש יכול לשאול שאלות חידוד לאחר מכן, ולייצר שיח אינטראקטיבי עם המותגים השונים הפועלים בקהילה.

אלו הסיבות, שעסק קטן שמעוניין למתג את עצמו, יכול בהחלט לפעול באמצעות קהילה דיגיטלית שיקים, ותספק ערך אמיתי לגולשים המגיעים אליה.

לקריאה נוספת:


ייעוץ לשיווק דיגיטלי לעסק

כאן מוצגים שירות של אנשי מקצוע בתחום השיווק דיגיטלי שיעזרו לכם ויתנו יעוץ לשיווק העסק.

אנשי המקצוע בתחום השיווק שהבאנו כאן דוברי עברית וממוקמים בישראל.

Cadabra דיגיטל

כשאתה צריך למצוא את הלקוחות הטובים ביותר עבור המוצר / השירות שלך – Cadabra דיגיטל עבורך עם שירות 360 ° כדי לענות על הצרכים שלך. קדברה היא מחלקת השיווק שלך בפועל – Cadabra דיגיטל תוודא שתהיה לך ההחזר על ההשקעה הטוב ביותר עבור תקציב השיווק שהוקצה לך (אל תבזבז על ניהול נשמע ובלתי יעיל)

Cadabra דיגיטל סוכנות עם הסמכה רשמית של “Google Partner" ומייסדי ™Cadabra Code. צרו קשר וגלו מדוע כל כך הרבה ארגונים בחרו לעבוד איתנו.

עלות שרות ייעוץ שיווק לעסק תלויים בהרבה גורמים ובהתאם לדרישת הלקוח בעבור 30 דקות יעוץ טלפוני בו תוכלו לשוחח על אסטרטגיה עסקית, על האתגרים העומדים בפני העסק והפתרונות תשלמו נכון ליוני 2020 ₪721. את השירות רוכשים בצורה בטוחה באתר Fiverr למידע נוסף לחצו כאן.

Be the first to comment on "איך עסקים קטנים יכולים לשווק את עצמם באינטרנט"

תגובות לכתבה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם.


*